Są takie samochody, które w motoryzacji uznaje się powszechnie za absolutnych liderów w swoim segmencie. Niewątpliwie należy do nich BMW serii 5, które dostępne jest w 2 wersjach nadwozia: Limuzyna i Touring. Sprawdź wymiary i dane techniczne prawdziwej ikony motoryzacji.
Każdy fan motoryzacji słyszał o legendarnym wręcz prowadzeniu BMW serii 5. I chociaż każda odsłona modelu wyznacza pod tym względem nowe standardy, to ten wyjątkowy samochód potrafi zaskoczyć także w wielu innych obszarach. Nie bez powodu stanowi on marzenie i wybór nie tylko przedstawicieli biznesu, ale także rodzin na całym świecie. Poznaj wymiary i dane techniczne BMW serii 5.
BMW serii 5 – wymiary
Mając do wyboru 2 warianty nadwozia, można by się spodziewać, że pomiędzy wersjami Touring i Limuzyna będą występowały istotne różnice. Jednak liczby mówią zupełnie co innego. Pod względem długości i szerokości obie wersje mają identyczne wymiary wynoszące kolejno 4,963 m i 1,868 m (bez lusterek) oraz 2,126 m (z luterkami). Takie same są również rozstaw osi (2,975 m), zwis przedni (0,882 m) i zwis tylni (1,106 m). Niewielką różnicę widać w wysokości. W przypadku Limuzyny jest to 1,497 m, zaś Touring jest o 1 mm wyższe.Nie będzie zaskoczeniem fakt, że w środku oba warianty oferują bardzo podobną ilość miejsca. W przednim rzędzie siedzeń jest wręcz identycznie. Szerokość wynosi 1,523 m, a wysokość od siedziska do dachu to 1,034 m. Minimalne różnice dotyczą tyłu i tylko wysokości pomiędzy dachem a kanapą. Szerokość jest bowiem taka sama: 1,487 m. W Limuzynie od kanapy do dachu mamy 0,977 m, zaś w Touring jest to 0,996 m. Jak na bardziej praktyczny wariant nadwozia, Touring oferuje też nieco więcej przestrzeni bagażowej – 560 litrów (430 w przypadku hybrydy) z możliwością powiększenia do 1700 l (1560 w przypadku hybrydy). Limuzyna oferuje natomiast 530 l przestrzeni bagażowej (410 l w wersji hybrydowej).BMW serii 5 – dane techniczne
Większość wersji silnikowych również jest wspólna dla obu modeli. W praktyce oferta Limuzyny jest bogatsza o 2 najmocniejsze warianty: 1 benzynowy i 1 hybrydowy. Jak przystało na samochód z tego segmentu, nawet podstawowe jednostki są wystarczająco dynamiczne, by zapewnić sportowe doznania za kierownicą. Silniki o mocach 150 KM (518d) i 184 KM (520i) oferują przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 9,2 s (Touring), 8,8 s (Limuzyna) oraz 8,3 s (Touring), 7,9 s (Limuzyna).W przypadku silników o wariantach mocy od 252 do 333 KM (benzyna) i 190-340 KM (Diesel) powyższe wartości kształtowałyby się w przedziale od ok. 7,6 do nawet 4,6 s w zależności od wersji. Wszystkie te jednostki z wyjątkiem 190-konnej zapewniają ograniczoną elektronicznie maksymalną prędkość 250 km/h. Podobne parametry w zakresie przyspieszenia gwarantują także wersje hybrydowe 520e (204 KM) i 530e (292 KM), które oprócz dobrej dynamiki zapewniają również bardzo niskie spalanie i emisję CO2.W BMW serii 5 topowe silniki zarezerwowane są dla sportowej, budzącej wyjątkowe emocje Limuzyny. Pierwszą z tych wersji jest hybrydowe 545e xDrive o mocy 394 KM i przyspieszeniu 0-100 km w 4,6 s. Jednak niepowtarzalne doznania, to przede wszystkim legendarne BMW serii 5 oznaczone literą „M”, czyli M550i xDrive. Moc 530 KM oraz 750 Nm pozwala rozpędzić niemal 2-tonową bestię od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 s. To już teren zarezerwowany dla naprawdę najwyższej, sportowej elity, której emanacją jest właśnie BMW serii 5 M.