BMW iX jest zwieńczeniem doświadczenia inżynierów firmy w produkcji SUV-ów oraz napędów elektrycznych. Samochód jako pierwszy wykorzystał technologię napędu BMW eDrive. Nie jest zaskoczeniem, że projektanci marki postawili na SUV-a. Właśnie ta kategoria aut sprzedaje się obecnie najlepiej i wiadomo było, że klienci czekają na elektrycznego SUV-a. iX jest naprawdę interesującym autem i warto przyjrzeć mu się bliżej.
BMW iX - wymiary elektrycznego SUV-a
BMW iX zalicza się do grona większych modeli marki. Projektantom zależało na stworzeniu przestronnego i luksusowego samochodu. W efekcie postawiono na dużą bryłę, choć auto nie wygląda na ociężałe. Dzięki odpowiednim zabiegom stylistycznym iX prezentuje się dynamicznie i atrakcyjnie. Swoimi proporcjami nasuwa na myśl zgrabne crossovery, choć swoimi wymiarami zalicza się do wagi ciężkiej.Wymiary BMW iX:Długość: 4953 mmSzerokość: 1967 mmSzerokość z lusterkami: 2230 mmWysokość: 1695 mmRozstaw osi 3000 mm
Dzięki zastosowaniu elektrycznego napędu udało się uzyskać spory rozstaw osi. W ten sposób projektanci mieli możliwość stworzenia bardzo przestronnego wnętrza. BMW iX może się także pochwalić bagażnikiem o pojemności 500 l z możliwością powiększenia przestrzeni do 1750 l. Nie da się ukryć, że kluczowym elementem tego SUV-a jest napęd. W końcu należało zastosować odpowiednio wydajne silniki, aby poradziły sobie z niemal 2,5-tonowym kolosem.
BMW iX - dwie wersje napędowe elektrycznego SUV-a
Bawarska firma zdecydowała się wypuścić na rynek dwie wersje swojego elektrycznego SUV-a. Rolę podstawowej odmiany pełni model iX eDrive40, zaś topowa odsłona to iX xDrive50. Oba modele różnią się od siebie między innymi osiągami. Przyjrzyjmy się dokładniej danym technicznym.Dane techniczne BMW iX:
BMW iX eDrive40Moc napędu: 326 KMMaksymalny moment obrotowy: 630 NmPrzyspieszenie do 100 km/h: 6,1Prędkość maksymalna: 200 km/hZasięg: 397-425 kmPojemność akumulatora: 71 kWh
BMW iX eDrive50Moc napędu: 523 KMMaksymalny moment obrotowy: 765 NmPrzyspieszenie do 100 km/h: 4,6 sPrędkość maksymalna: 200 km/hZasięg: 590-630 kmPojemność akumulatora: 105,2 kWh
Jak widać, inżynierowie BMW wykonali kawał dobrej roboty przy tworzeniu napędu. Mamy tu naprawdę dobre osiągi, a przy tym zasięg obu wersji nastraja optymistycznie. Takie dane techniczne nie powinny być rozczarowaniem. Warto podkreślić, że skorzystanie z szybkich stacji ładujących ma pozwalać na osiągnięcie energii potrzebnej do przejechania ok. 100 km w czasie zaledwie 6 minut. Sięgając po iX otrzymujemy bardzo dynamiczne i wydajne samochody, które będą cieszyć także komfortem.
BMW iX - klasa premium w każdym szczególe
BMW iX stanowi technologiczną perełkę i korzysta ze wszystkich najnowszych rozwiązań marki. Na pokładzie możemy znaleźć najnowszy system iDrive z obsługą asystenta głosowego. Producent zadbał o pełną integrację sieciową, a lista systemów wspomagających kierowcę może zawstydzić niejednego konkurenta. Znajdziemy tu asystentów kierowania po pasie ruchu, zatrzymania awaryjnego, omijania przeszkód, czy utrzymania pasa ruchu. Dzięki zaawansowanemu systemowi kamer i czujników samochód wesprze kierującego na parkingach.Oczywiście całości dopełnia wykończenie materiałami z górnej półki oraz szereg rozwiązań umilających jazdę. BMW iX jest iście luksusowym samochodem, w którym niczego nie zabraknie. Ile trzeba zapłacić za takie przyjemności? Bazowa wersja iX xDrive40 startuje od ceny 357 900 zł, zaś topowy wariant iX eDrive50 kosztuje co najmniej 455 700 zł.